Advertoriale SEO – Ghidul complet de advertoriale pentru Link Building

Advertorialele SEO au rămas în continuare cea mai puternică unealtă pentru link building. Totuși, folosirea lor fără know-how poate avea rezultate devastatoarea. Asta pentru că algoritmul Penguin face o treabă mult mai bună decât în trecut, în sensul de a depista și penaliza link-urile nenaturale.

Acest ghid este pentru tine dacă îți propui să înțelegi foarte bine o campanie de link building, fie pentru a știi mai bine ce să ceri și cum să înțelegi ceea ce discuți cu specialiștii de la o agenție SEO, fie pentru a te implicat într-o astfel de campanie.

Vom începe prin a explica ce sunt backlink-urile și vom discuta despre metricele SEO importante, diversele tipuri de advertoriale, cum să eviți o penalizare Google și apoi vom furniza câteva exemple de planificare ale unor campanii în anumite nișe și vom furniza câteva sfaturi esențiale.

Materialul nu este complicat, însă este complex și cu siguranță vei avea parte de câteva surprize, ca de exemplu…

Brian Dean a citat această informație extrasă dintr-un studiu realizat de BuzzSumo în 2018, studiu care a avut ca eșantion 100 de milioane de postări:

Studio publicat de BuzzSumo despre backlinks

“Yes, you read that right: 70% of all online content gets ZERO links.” Brian Dean

Îți dai seama, 70% dintre cele 100 de milioane de postări din 2017 nu au beneficiat de nici un backlink? Noi tindem să credem că în România, media este de cel puțin 90% 😉 . Din asta reiese destul de clar că este foarte greu și în anumite cazuri aproape imposibil să obții link-uri de calitate în mod natural, mai ales dacă ești în postura unui comerciant.

Specialistul Neil PatelUnii vor trage o concluzie pripită în acest moment și se vor gândi că soluția este să scrie cât mai multe articole, în speranța că măcar 5 din 100 vor primi link-uri, însă această teorie este greșită. Iată ce constatat Neil Patel atunci când și-a analizat cele 4.784 de postări pe care le avea active pe blogul său:

Neil Patel despre traficul generat de către articolele sale

❗ Mai mult de jumătate dintre postările sale, asta înseamnă aproximativ 2.500 dintre cele 4.784, nici măcar nu aduceau, în total, 83 de vizitatori lunar pe site 😮 . Ce să mai vorbim de backlink-uri…

Sperăm că prin aceste exemple te-am ajutat să înțelegi cât de important este know-how-ul atât în copywriting, cât și în link building. Cele două merg cap la cap.

Detaliile fac diferența în SEO, așa că nu spera să-ți lași în urmă concurență făcând lucrurile după ureche…

 

Navigare rapidă în articol:

  1. Ce sunt backlink-urile?
  2. Diferența între advertorialele pentru notorietate și cele pentru SEO
  3. Cum eviți o penalizare Google atunci când publici advertoriale SEO?
  4. Când și cum merită să faci advertorialele SEO pentru site-ul tău
  5. Prețul corect al unui advertorial
  6. Care sunt cele mai bune linkuri din advertoriale? 5 sfaturi de la experți

 

Backlink-urile nu sunt altceva decât linkuri plasate pe alte site-uri care țintesc către pagini din site-ul tău. Matt Cutts a spus în 2013 că Google pune mare preț pe backlink-uri în ecuația realizării SERP, deoarece oamenii s-au obișnuit să plaseze linkuri externe atunci când apreciază într-un fel pagina de destinație, pentru că este interesantă, valoroasă și pentru că vor să o împărtășească și cu alții. De aici reiese și importanța advertorialelor pentru poziționarea site-ului în clasamentele motoarelor de căutare.

Pentru internauți este evident că backlink-urile reprezintă una dintre cele mai importante resurse ale webmasterilor, fiind în percepția tuturor un fel de voturi pentru site-urile către care se pune link-ul. Aceste trimiteri funcționează ca un vot, indiferent de existența și rolul motoarelor de căutare, link-urile în sine având rol de recomande și de trimitere de trafic (pe lângă transferul de autoritate).

Iată cum explica Paul Harr, Ranking Engineer la Google de 17 ani, cum funcționează cel mai important motor de căutare de pe planetă:

Din păcate, mulți dintre cei care au aflat acest lucru au început să recurgă la metode mai mult sau mai puțin morale și corecte pentru a manipula rezultatele motoarelor de căutare 🙄 .

De altfel, Google a încercat descurajeze piața de link building în repetate rânduri spunând că backlink-urile nu mai valorează atât de mult, întrucât algoritmul Pengiun detectează linkurile comerciale sau spammy cu o mare acuratețe, chiar dacă acestea nu sunt marcate corespunzător.

Cei de la Google au mers însă mai departe de atât, și în 2016 au oprit posibilitatea de a vedea Page Rank-ul, un instrument care e evalua fiecare pagină de pe site cu o notă de la 1 la 10, tot în încercarea de a descuraja link building-ul, spunând că acesta nu mai este un factor de ranking. Anumiți SEO-iști însă au continuat să ia în calcul acest factor – cum este și cazul lui Tim Suolo de la Ahrefs – întrucât relevanța sa poate fi încă valabilă și astăzi, în anumite cazuri și poate ajuta la evaluarea corectă a valorii și implicit a prețului unui link.

Problema a fost însă rezolvată de către cei de la Moz, al căror sistem de evaluare al paginilor și domeniilor devenit noul etalon în domeniu: Moz Rank, Domain Authority (DA) și Page Authority (PA). Există însă și alte instrumente care ne ajută să stabilim valoarea link-urilor. De fapt, piața de profil se află probabil în cel mai bun moment al său, în ciuda celor spuse de reprezentanții Google.

 

Diferența între advertorialele pentru notorietate și cele pentru SEO

Advertoriale SEO vs Branding

Articolele publicate care conțin backlink-uri către site-ul tău vor fi indexate de către Google și acest lucru va contribui la o mai bună poziționare a site-ului tău în clasamentul Google.

Noi împărțim advertorialele în două categorii, și anume advertorialele pentru SEO (unde ne mulăm pe metoda Native Advertising) și celelalte tipuri de advertoriale, care au ca scop promovarea brandului (Brand Awareness), întreținerea sau repararea reputației unui brand (Online Reputation Management), generarea de lead-uri și conversii și, în final, clasicele comunicate de presă. Aici găsești multe detalii despre tipurile de advertoriale pe care le facem.

Advertorialele SEO reprezintă cea mai puternică unealtă de link building, atâta vreme cât strategia lor este gândită de către un expert. Aceste articole:

  • Nu trebuie să fie marcate ca fiind publicitare în titlu, conținut sau prin tag-uri de tipul “(P)”, “Publicitate”, “Advertorial” etc.
  • Nu trebuie să fie publicate de către un utilizator al cărui nume este “publicitate” sau “advertoriale”
  • Nu trebuie să fie postate într-o categorie destinată exclusiv articolelor plătite
  • Ideal este ca marea lor majoritate să nu aibă atributul rel=”nofollow”.

Este indicat ca pe site-urile care nu respectă aceste criterii să se publice articole de branding sau comunicate de presă, unde se vor folosi de preferință linkuri Naked URL sau Branded Anchor Texts.

 

Cum eviți o penalizare Google atunci când publici advertoriale SEO?

Cum eviți o penalizare Google atunci când publici advertoriale SEO?

Pentru a obține cele mai bune rezultate pe termen mediu și lung, facem tot posibilul pentru a genera articole SEO folosind metoda Native Advertising, care imită câștigarea de link-uri în mod natural, iar în acest domeniu, natural înseamnă varietate, însă nu o varietate aleatorie și dezorganizată, ci una atent plănuită.

Algoritmii Google depistează anumite șabloane și de aceea, trebuie să monitorizăm tot ceea ce se întâmplă într-o campanie de link building și să fim foarte atenți la:

  • Formatarea articolului să se muleze pe site-ul de destinație: dimensiune, imagini, subtitluri, paragrafe, video-uri etc.
  • Folosirea sau lipsa diacriticelor pe site-ul de destinație
  • Însușirea modalităților optime de redactare ținând cont de publicul țintă
  • Alegerea textului ancoră și varierea poziției în care se plasează
  • Frecvența de publicare a articolelor (Link Velocity)
  • Solicitarea intervenției editorului site-ului de destinație pentru a adăuga o notă personală conținutului, acolo unde este cazul ș.a.m.d.
  • Publicarea advertorialelor pe site-uri din nișa ta, pe site-uri de știri și pe bloguri.
  • Site-urile de destinație să nu fie ferme de advertoriale.

Acestea sunt numai câteva dintre motivele pentru care nu este o idee deloc rea să soliciți un audit SEO înainte de a demara o nouă campanie de link building.

Problema este însă că mulți nu cred în penalizări, până când nu o pățesc…

Google a tras un semnal de alarmă în acest sens încă din 2013, atunci când a penalizat drastic celebra florărie online din Marea Britanie Interflora. Nu a fost prima penalizare dramatică, însă a fost primul site de acest calibru care a pățit-o și totodată, prima dată când și site-urile pe care s-au publicat acele advertoriale au fost penalizate, inclusiv The Independent, un ziar important din Regatul Unit care a fost lansat în 1986.

Iată mesajul indirect publicat de Matt Cutts în acea perioadă:

Ce s-a întâmplat, de fapt, este că cei de la Interflora au demarat o campanie ultra-agresivă și total lipsită de prudență (unii ar spune că și de know-how) pentru Valentine’s Day, publicând mai mult de 150 de advertoriale în luna ianuarie, toate cu bătaie către evenimentul din data de 14 februarie. Cei care au studiat în detaliu cazul Interflora au observat că responsabilii au apelat și la metode Black-hat SEO, cum ar fi obținerea de link-uri din comentarii și postări pe forum-uri, dar s-a exagerat și în ceea ce privește folosirea textelor ancoră de tip Exact Match, printre altele.

 

Când și cum merită să faci advertorialele SEO pentru site-ul tău

Exemplu de strategie de SEO

Știi bine când este cazul să publici articole pentru branding, ca de exemplu atunci când:

  • lansezi un produs sau serviciu nou
  • legi o nouă colaborare
  • organizezi un concurs cu premii
  • lansezi o aplicație sau un site nou
  • vrei să promovezi un eveniment
  • realizezi un infografic interesant
  • creezi un material (articol sau video) valoros, util și de interes etc.

Totuși, în ceea ce privește articolele SEO, lucrurile nu sunt chiar atât de clare. Ideea este să realizezi o construcție cât mai naturală, respectând cele mai bune practici, în urma efectuării unui audit, mulându-te, bineînțeles, pe bugetul și pe resursele de care dispui.

Nu există (și nici nu trebuie să existe) o formulă fixă pe care să o urmezi pentru a avea rezultate bune într-o campanie de link building, ci trebuie să mergi pe o variantă complet personalizată.

Vom folosi două exemple în încercarea de a clarifica acest aspect:

Să presupunem că deții un magazin de rochii de mireasă. Chiar dacă perioada cea mai solicitantă a nunților pentru anul 2020 va începe în 26 aprilie, nu este deloc inteligent să procedezi precum cei de la Interflora, adică să începi să “torni” advertoriale în martie.

Ideal ar fi să demarezi campania de link-building în extra-sezon, adică începând cel târziu în luna septembrie a anului 2019, pentru că toamna este anotimpul în care se iau foarte multe decizii cu privire la alegerea rochiei de mireasă pentru evenimentele din anul următor.

Pregătind campania din timp, nu numai că vei avea un avantaj în fața concurenței, dar cu siguranță vei obține cele mai bune rezultate SEO (și implicit, vânzări) pentru aceeași sumă investită.

Bun, să trecem la următorul exemplu…

Să spunem că ești administratorul unui magazin online de brazi artificiali pentru Crăciun. Principala tentație într-un astfel de caz este să publici câteva advertoriale în luna decembrie, în care să prezinți cele mai bune oferte pe care le ai.

Făcând asta, este foarte probabil să nu obții efectul scontat, decât pe termen scurt. În decembrie, toți concurenții tăi vor face asta, iar lumea va fi inundată de oferte…

Mult mai util ar fi să demarezi o campanie în luna septembrie sau cel târziu în octombrie, investind acel buget pentru a face articole SEO pe site-uri de calitate. Într-unele poți ține cont de sezonalitate, specificând anul 2019, însă baza ar trebui să fie formată din articole de interes și evergreen. Iată câteva exemple:

  • Bradul de Crăciun: Simbol al bucuriei sau prilej de decimare al pădurilor?
  • Bradul artificial – O idee superbă de cadou de Crăciun
  • Bradul de Crăciun este bucuria copiilor și un element important în educația lor
  • Bradul de Crăciun poate aduce bucurie, dar și insecte microscopice în casă
  • Sfaturi pentru decorarea bradului de Crăciun în 2019
  • Cei mai frumoși brazi de Crăciun în 2019
  • Uite ce brazi au făcut vedele în 2018 – Care este cel mai reușit?

Poate părea ușor, dar de la planificare și până la publicare pot apărea numeroase probleme, mai ales atunci când nu lucrezi cu profesioniști. Știm că nu este ușor să găsești redactori care să înțeleagă obiectivele tale, să scrie pe gustul tău, ținând cont de cele mai bune practici SEO și păstrând un aspect natural și atrăgător în același timp.

Dacă vrei să nu-ți mai bați capul, lasă-ne pe noi să ne ocupăm de tot: audit, planificarea campaniei, redactarea conținutului original și bine-optimizat, precum și de publicarea articolelor pe site-uri de calitate pe care le vom alege împreună, în funcție de buget, obiective și așa mai departe.

Solicită o ofertă personalizată și îți vom propunem cele mai relevante opțiuni dintre cele peste 350 de site-uri (din online-ul românesc) cu care colaborăm.

 

Prețul corect al unui advertorial

Factorii de care depinde prețul real al unui advertorial

Stabilirea prețului corect al unui advertorial nu este pe atât de simplă pe cât poate părea. Există o multitudine de factori care trebuie analizați, de la folosirea unor instrumente specifice și până la investigarea manuală a unor aspecte esențiale. Cu toate acestea, doi specialiști SEO pot da verdicte destul de diferite, așa că nu este nimic bătut în cuie, însă diferențele nu ar trebui să fie foarte mari (cum se întâmplă, de fapt, în piața românească de link building).

Să vă spunem câte ceva despre metoda noastră…

Atunci când evaluăm valoarea unui backlink pentru un site ne uităm la metricele SEO cele mai importante, și cum Page Rank-ul a fost închis de Google în 2016, opțiunile curente sunt Domain Authority (DA), Page Authority (PA), Spam Score, Rank și Trust de la Moz, Trust Flow (TF) și Citation Flow (CF) de la Majestic, Domain Rating (DR) și URL Rating (UR) de la Ahrefs, vechimea domeniului, viteza de încărcare a site-ului și așa mai departe.

Nu trebuie neglijate nici alte aspecte care țin de normalitate, funcționalitate și calitate. În linii mari, analizăm ca site-ul să fie sănătos, să aibă trafic liniar, constant și de proveniență naturală, identificăm frecvența cu care se publică articole noi și inspectăm rapid câteva elemente ce țin de structura și organizarea codului din spatele site-ului, precum și eventualele erori care ar putea apărea.

În plus, trebuie să verificăm și “cazierul” site-ului, în sensul de a folosi arhivele internetului pentru a verifica autenticitatea site-ului, pentru că există site-uri care au un domeniu cu autoritate și vechime, însă până acum 6-12 luni site-ul avea un cu totul alt domeniu de activitate.

Urmează zona ceva mai sensibilă, și anume frecvența advertorialelor de pe site: numărul de advertoriale din ultimele 100 de postări. Majoritatea specialiștilor spun că, în mod ideal, ar trebui să existe un raport de 1 advertorial la 100 de articole, lucru care însă nu prea este întâlnit în afara marilor site-uri de știri.

Întrucât prețurile pentru campaniile de tip CPM în România sunt foarte scăzute, la fel ca și veniturile din afiliere, foarte mulți bloggeri și administratori de site-uri sunt forțați să vândă advertoriale pentru a se putea întreține. Cifrele scăzute îi determină pe mulți dintre aceștia să posteze un advertorial la alte 4-5 articole naturale, ceea ce nu reprezintă o proporție deloc naturală, ci aduce mai de grabă a fermă de linkuri.

Mai rar găsim pe piața din România un site precum Destepti.ro, care să aibă doar 10-15 advertoriale publicate între cele peste 13.000 de articole publicate.

În plus, pe lângă frecvența lor, trebuie să ne uităm și la calitatea advertorialelor publicate pe acel site: cât de spammy par linkurile și textele ancoră, dacă sunt marcate ca fiind advertoriale, dacă fac parte dintr-o nișă relevantă, dacă advertorialele se mulează pe formatul obișnuit al site-ului, dacă linkurile au atribut rel=”nofollow” etc.

 

Care sunt cele mai bune linkuri din advertoriale? 5 sfaturi de la experți

5 sfaturi de la experți în SEO

Vrei să-ți eficientizezi campania de link building și nu ești sigur cum să scoți maximul din bugetul tău? Există câteva lucruri după care te poți ghida pentru a obține rezultate mai bune, însă trebuie să te orientezi întotdeauna către studiile și sfaturile propuse de profesioniști precum Neil Patel, Brian Dean, Rand Fishkin sau Joost De Valk.

Cel puțin asta am făcut noi și ne-a mers bine 🙂

Acestea sunt cele 5 sfaturi cheie pe care le oferim tuturor celor care își pun problema de a scoate cât mai mult dintr-o campanie de advertoriale SEO:

1. Advertorialele publicate pe site-uri cu notorietate pot avea un impact major asupra rezultatelor din clasamentul Google.

Site-urile care folosesc platforme precum WordPress, pluginuri precum Yoast SEO și au câteva backlink-uri pot să ocupe poziții bune în SERP, mai ales dacă nișa nu este ultra-competitivă. Prețurile pentru backlink-urile pe site-uri variază destul de mult, așa că trebuie să ai grijă să nu risipești textele ancoră de tip Exact Match pe site-uri mici, accesibile și ieftine.

Totodată, este greu să obții rezultate mari într-o nișă de top bazându-te pe o strategie care presupune realizarea multor link-uri numai către site-uri mediocre.

Într-o vreme, se punea mare accent pe obținerea link-urilor de pe site-uri cu domenii “.edu” sau “.gov”, însă în prezent, trebuie să căutăm metode de link building cât mai naturale și să ne folosim de metrice SEO pentru a evalua autoritatea și puterea unei pagini sau a unui domeniu.

2. Linkurile care folosesc cuvintele cheie în Textul Ancoră sunt cele mai eficiente în tentativa de a îmbunătăți poziția unei pagini în SERP, însă respectarea unei proporții responsabile de texte ancoră care includ cuvintele cheie este esențială pentru evitarea penalizării din partea Google Penguin; Neil Patel a realizat o colecție de 50 de motive pentru care un site merită să fie penalizat de către Google, în caz că dorești să afli mai multe despre acest subiect.

Pentru a maximiza puterea unui astfel de link, trebuie să ne asigurăm că folosim aceste tipuri de ancore bogate în cuvinte cheie pe site-uri cu mare autoritate, însă cu condiția ca respectivele advertoriale să nu fie marcate ca fiind articole publicitare și ca link-urile respective să nu aibă atributul rel=”nofollow”.

3. Backlink-urile obținute pe site-uri din aceeași nișă au o pondere foarte mare pentru algoritmul Google. Spre exemplu, are mult mai multă valoare atunci când un site de sport publică un articol și pune un link către site-ul școlii de fotbal a unui antrenor, decât dacă același material ar fi publicat pe un site de beauty. Pe lângă faptul că va genera mai multe click-uri și mai mult interes, are și potențialul de a genera mai multă acțiune pe rețelele de socializare. Este un exemplu extrem, însă mesajul este limpede: pentru rezultate SEO mai bune, trebuie să recurgem la relevanță.

4. Un articol de valoare îți aduce mult mai mult decât un simplu advertorial. Dacă folosești internetul de ceva vreme, sigur ai răsfoit fel și fel de articole despre care ți-ai dat seama imediat că sunt advertoriale. Problema este că majoritatea advertorialelor sunt articole anoste, cu puțină valoare spre deloc, care nu sunt altceva decât niște postări nenaturale și care în timp, pe termen lung, nu vor aduce mari beneficii SEO.

Ideal este să te folosești de site-urile cu autoritate pentru a realiza articole care pot ocupa primele poziții în Google pentru grupul de cuvinte cheie de interes, în ideea de a genera un canal de trimitere de trafic targetat către site-ul tău, pe lângă potența link-ului în sine.

Pentru a obține însă un astfel de efect trebuie să faci o analiză detaliată și o strategie bine pusă la punct. Produsul final trebuie să fie un articol impecabil din punct de vedere al optimizării conținutului (Content Performance), să aibă un aspect plăcut și modern și să ofere informații de real interes. Totodată, nu uita că advertoriale publicate pe site-uri de pe care nu ai nici un backlink au un mai mare impact asupra SERP decât următoarele pe care le vei publica pe același domeniu.

5. Cere sfatul unui specialist în link building pentru a obține rezultate cât mai bune. Nimic nu poate înlocui experiența în acest domeniu, indiferent câte cunoștințe de SEO ai și la câte seminarii ai participat.

Gândește-te că o echipă profesionistă a testat deja zeci sau sute de strategii, în diverse campanii și nișe, în timp ce tu, dacă vrei să faci asta pe cont propriu, vei avea multe semne de întrebare și va dura ceva până când vei știi cum să scoți maxim dintr-o campanie (asta în condițiile în care iei lucrurile foarte în serios și ești dispus să și plătești abonamente la diverse instrumente de monitorizare și optimizare, abonamente care ar putea să însumeze un total mai mare decât bugetul tău lunar pentru campanie).

Noi, prin PROMOdesk.ro, am redactat și publicat peste 3.000 de articole în peste 200 de campanii în ultimii 3 ani, atât pentru piața românească, cât și pentru alte piețe din străinătate. Am monitorizat cu atenție rezultatele și ne-am concentrat pe 100 dintre site-urile care au furnizat cel mai bun randament, cu care am negociat și am obținut oferte super-preferențiale pentru campaniile clienților noștri. Având un volum mare de postări lunare, ne permitem să le oferim și clienților noștri deal-uri foarte avantajoase.

Clienții cu care colaborăm beneficiază, pe alocuri și de consultanță gratuită, precum și de redactarea articolelor de către un editor in-house experimentat, care este inclusă în prețul unui advertorial. Pe lângă cele peste 350 de site-uri cu care colaborăm, avem și câteva site-uri proprii de conținut care generează peste 500.000 de vizitatori unici pe lună.

Diferența în SEO este determinată în egală măsură de know-how și de atenția la detalii, fapt pentru care nu este suficient să publici conținut pe câteva site-uri dacă vrei o mai bună clasare în Google, pentru că există riscul să faci mai mult rău decât bine. Dacă nu lucrezi cu o agenție serioasă riști ca articolele tale să fie șterse sau înlocuite cu link-uri ale concurenților după o vreme, iar tu nu vei avea unde să reclami acest lucru.

De asemenea, o agenție profesionistă trebuie să te îndrume să-ți distribui bugetul pe o perioadă mai lungă și nu să-l cheltui în 2-3 luni. Dacă, spre exemplu, ți-ai propus investești 15.000 RON în link building, împarte bugetul în 6-12 luni și mizează pe constanță, pe o creștere progresivă și pe menținere. Atenție! Mulți clienți pică în această plasă: atunci când ajung în primele poziții în Google pentru grupurile de cuvinte cheie vizate, întrerup campania de link building și apoi, când sunt depășiți, nu mai pot la fel de ușor să revină în top. De ce? Pentru că Google pune mare preț pe continuitate și pe link-urile noi, care sunt constant indexate.

Sperăm că ți-a plăcut ghidul nostru despre link building…

Crezi că ne-a scăpat ceva? Te rugăm să lași un comentariu și să ne spui!

Apropo, dacă vrei să te ajutăm cu ceva mai mult decât informații, scrie-ne câteva cuvinte în formularul de pe pagina: promodesk.ro/advertoriale

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole