Așa faci o înscriere în Directoare Web fără să iei penalizare Google

Dacă ai ajuns să citești aceste rânduri înseamnă că ești unul dintre cei care se întreabă dacă mai merită să-ți înscrii site-ul în directoare web. În prezent, această metodă poate părea a fi demodată, însă părerile sunt împărțite.

Totuși, există un verdict clar dat în acest sens…

Însă până să ajungem la tweet-ul celui care ocupă funcția de Head of Web Spam de la Google îți vom prezenta și un Auto Test Directoare Web, propus de noi, care îți va permite să te convingi singur de eficiența înscrierii în directoare web.

Atenție! Pentru a face o înscriere corectă trebuie să ții cont de anumite reguli, așa că nu sări pașii indicați în al doilea subcapitol.

Vom expune și care sun așteptările reale pe care le poți avea de pe urma înscrierii site-urilor în directoare web, dar și cum să nu te lași păcălit de vânzătorii de iluzii.

Am făcut 4.000 de înscrieri în directoare web românești, dar mai ales străine, manual, prin operatori umani, așa că merită să iei în seamă sfaturile noastre.

Navigare rapidă în articol:

  1. Istoria directoarele web în 5 propoziții
  2. Așa se face înscrierea corectă în directoare web
  3. Capcane cu privire la înscrierea în directoare web
  4. Mai merită să-ți adaugi site-ul în directoare web? [Auto Test Directoare Web]
  5. Ce poate și ce nu poate aduce o înscriere în directoare web
  6. Ce trebuie să faci înainte de a înscrie site-ul în directoare web?

Istoria directoarele web în 5 propoziții

Înscrierea în directoare web gratuite a fost la modă în SEO începând cu anul 2000, atunci când modalitățile de a obține linkuri erau foarte puține și destul de simple.

Totuși, directoarele web au început să apară în anii 90 ca o tranziție naturală de la ghiduri de firme precum Pagini Aurii către internet, fiind niște ghiduri de firme (și site-uri). Înainte de apariția motoarelor de căutare, singura modalitate de a descoperi site-uri era accesarea directoarelor web.

Până nu demult, existau aproximativ 500 de directoare web românești cu înscriere gratuită, însă numărul acestora s-a diminuat odată cu creșterea popularității motoarelor de căutare și a rețelelor de socializare.

Algoritmul Google a devenit din ce în ce mai complex, iar ponderea linkurilor de acest tip a fost diminuată, iar concurența a început să fie din ce în ce mai mare, fapt pentru care link builderii s-au orientat către alte tipuri de linkuri care pot produce efecte mai puternice, cum ar fi cele din advertoriale, însă acest lucru nu înseamnă că backlink-urile de pe directoarele web nu mai au nici o valoare.

DMOZ – Cel mai cunoscut director web din toate timpurile

DMOZ Director Web by AOL

Acest articol nu ar fi fost complet dacă nu am fi spus și câteva cuvinte despre acest fost gigant al industriei. Directorul web DMOZ a fost lansat în 1998 (pe domeniul directory.mozilla.org) și a strâns peste 4.6 milioane de site-uri înscrise, dar și o echipă de aproximativ 85.000 de moderatori voluntari, precum și un număr impresionant de categorii și subcategorii: 590.000.

Catalogul web (devenit dmoz.org) care era disponibil în 90 de limbi a fost însă închis în septembrie 2017, atunci când AOL și-a retras sprijinul. De atunci, o copie statica a site-ului a fost plasată la adresa dmoztools.net, însă noul site reprezintă doar o amintire non-editabilă a fostului mare director.

Avem și o veste bună: În luna august a anului 2018 a fost lansat curlie.org, care este practic succesorul celebrului catalog web, având în spate câțiva dintre membrii echipei DMOZ, care s-au  pus serios pe treabă după ce au format o organizație non-profit (“Curlie Project, Inc.”). Pe lângă o platformă îmbunătățită și cu mai puține buguri, fondatorii ne spun că au reușit să facă site-ul GDPR-friendly.

Așa se face înscrierea corectă în directoare web

Îți vom expune aspectele de care trebuie să ții cont pentru a efectua o înscriere eficientă în directoare web (românești sau străine), fie că dorești să faci acest lucru manual sau să plătești pentru un serviciu care are la bază un operator uman, care să facă această muncă lucru în locul tău.

Este foarte important să ții cont de bunele practici atunci când listezi site-ul în ghiduri online, pentru că dacă nu stăpânești bine domeniul te poți trezi cu surprize neplăcute. Nu uita că ai întotdeauna alternativa de a apela la specialiști, care te vor ajuta să nu faci nici un pas greșit.

Sfaturile pe care le vom prezenta în continuare sunt bazate pe experiența noastră acumulată de-a lungul timpului; am făcut peste 4.000 de înscrieri în directoare web în ultimii 9 ani. Iată cele 5 recomandări:

  1. Alege numai site-uri care nu sunt penalizate de către Google. Dacă îți înscrii site-ul în directoare web la întâmplare există riscul să faci mai mult rău decât bine. Totuși, chiar și dacă ți se întâmplă să ai site-ul înscris pe un director web penalizat, poți folosi Disavow Tool de la Google pentru a-i spune motorului de căutare să nu mai țină cont de ele.
  2. Folosește exclusiv ancore care includ numele site-ului sau al brandului promovat. Din experiența noastră reiese clar că este greșit să folosești directoarele web pentru a trimite autoritate către site de pe ancore și grupuri de cuvinte cheie de interes. Link-urile indexate în directoarele web, care nu sunt altceva decât ghiduri de firme, trebuie să aibă un aspect natural și un format specific unei înscrieri într-un astfel de ghid. Dacă nu se ține cont de acest aspect, obținerea unor astfel de linkuri poate fi interpretată ca fiind spammy și efectul asupra site-ului poate fi unul negativ.
  3. Alege corect categoria și subcategoria acolo unde este cazul. Nu de puține ori se întâmplă ca înscrierile să nu fie acceptate deoarece categoria nu este aleasă corespunzător. În cazurile în care nu se găsește o subcategorie relevantă și nici o categorie, este foarte probabil ca moderatorul să nu aprobe înscrierea – lucru care nu este rău din punct de vedere SEO.
  4. Completează corect datele din formularul de înscriere. Multe dintre directoarele web vechi și cu autoritate mare duc lipsă de moderatori, așa că în cele mai multe cazuri, deținătorul site-ului este și cel care trebuie să facă munca de verificare și aprobare a noilor înscrieri. Introdu cu mare atenție datele în formularul de înscriere, pentru că pe o parte dintre directoarele web nu se vor putea corecta eventualele greșeli prea ușor.
  5. Variază titlurile, descrierile și alege cuvinte cheie relevante. Dacă vrei ca înscrierea să fie eficientă, trebuie să încerci să construiești linkuri cu o structură cât mai naturală, orientată spre brand. Totodată, trebuie să ții cont și de limbile acceptate pe directoarele web pe care vrei să faci înscrierea.

Capcane cu privire la înscrierea în directoare web

Trebuie să știi câteva lucruri înainte de a înscrie site-ul în directoare web dacă nu vrei să fii păcălit. Această unealtă primitivă din lumea SEO este o armă cu două tăișuri, așa că cei care fac asta fără să aibă în spate o experiență pot comite destule greșeli. În continuare vom vorbi exact despre câteva dintre cele mai des întâlnite erori din domeniu.

Nu-ți adăuga site-ul pe directoarele web care solicită link reciproc. Această metodă de schimb de linkuri a fost trecută pe lista neagră de către specialiștii de la Google încă din anul 2006. Aceste înțelegeri sunt depistate cu ușurință de către algoritmi și pe lângă faptul că nu ajută aproape deloc în ceea ce privește poziționarea site-ului, site-urile care abuzează de schimb de linkuri pot fi chiar depunctate sau penalizate.

Nu plăti pentru o listare premium într-un director web care oferă și înscriere gratuită. De cele mai multe ori diferența între varianta free și cea premium este neglijabilă. Totuși, listările plătite pot presupune chiar și linkuri sitewide, iar dacă acestea nu sunt marcate ca fiind de tip nofollow, este foarte posibil ca site-ul tău să aibă de suferit.

Nu recurge la înscrierea automată a site-urilor în (mii) directoare web. Cantitatea nu înseamnă neapărat calitate. O astfel de abordare este periculoasă din mai multe puncte de vedere, cum ar fi faptul că:

  • pot fi incluse site-uri penalizate în liste
  • se pot face erori care nu pot fi reparate
  • un număr mare de linkuri s-ar putea indexa simultan
  • tiparul va fi depistat și serviciul respectiv va fi penalizat etc.

Totodată, nu recomandăm link-urile provenite din rețele de link-uri de tip PBN și nici grupuri de directoare web care sunt găzduite pe același server, IP sau clasă C de IP-uri.

Nu te lăsa păcălit de înscrierile în directoare plătite cu Page Rank (PR) mare. Multă lume încă caută directoare web românești cu PR mare, deși Google nu a mai actualizat această valoare atribuită fiecărei pagini din 2016. Anumiți cunoscători sunt de părere că deși Page Rank-ul nu mai este afișat în mod public, asta nu înseamnă că nu mai este folosit ca un factor de ranking de către algoritmul Google. Analizează cât mai mulți parametri folosind instrumente specializate pentru a identifica metricele respectivelor directoare web, ca de exemplu: Domain Authority, Trust Flow, Citation Flow, Trust Rank etc. înainte de a plăti pentru o astfel de înscriere într-un director web.

Mai merită să-ți adaugi site-ul în directoare web? [Auto Test Directoare Web]

Deși mulți afirmă că adăugarea unui site în directoare web nu mai aduce nici un beneficiu, ci din contră, poate cauza o penalizare Google, diverse firme de anvergură internațională încă folosesc directoarele web în strategia lor de link building. În plus, oricine poate verifica cum stau lucrurile.

Câtă vreme se realizează în mod corect, înscrierea în directoare web poate fi benefică pentru aproape orice site. Pentru a testa acest lucru se poate face un test simplu, și anume:

  1. Creează două site-uri în mod gratuit folosind una dintre aceste platforme: wordpress.com sau blogger.com și folosește aceleași denumiri, titluri, meta-uri etc. și domenii aproape identice, cum ar fi „site114” și „site115” sau „alpha5-beta5” și „alpha5beta5”.
  2. Accesează lista de directoare web românești sau străine de pe PROMOdesk.ro și înscrie numai unul dintre cele două site-uri (sau plătește pentru serviciul oferit pentru ca alții să facă munca în locul tău) în cel puțin 50 de directoare web, folosind bunele practici.
  3. Compară cum rankează cele două site-uri pentru aceleași căutări bizare.

Dacă vei efectua un astfel de test vei vedea că, de fiecare dată, site-ul care are linkuri de pe directoare web (chiar și dacă sunt numai linkuri nofollow) se clasează mai bine în clasamentul Google decât cel care nu are nici un link.

În plus, există destui specialiști SEO care se folosesc de înscrierea în directoare web în anumite campanii de promovare. Iată câteva exemple:

  • Amelia Wilson de la searchenginejournal.com a publicat o listă de directoare web internaționale care au valoare în 2019;
  • Editorii de la digitalverge.net afirmă că înscrierea în directoare web nu este spammy atâta vreme cât este făcută în cunoștință de cauză;
  • Adrian Cojocariu de la cognitiveseo.com spune că înscrierea în directoarele web încă are un impact asupra poziției site-ului în clasamentul Google;
  • Specialiștii de la quicksprout.com menționează linkurile din directoare web ca fiind utile pentru diversificarea profilului de linkuri;
  • Nathan Gotch de la gotchseo.com include link-urile provenite din directoare în piramida sa de linkuri;
  • Marketerii de la crescentek.com susțin faptul că directoarele web pot ajuta un site din punct de vedere SEO, însă numai atâta vreme cât înscrierea este făcută corect.

Îi lăsăm ultimul cuvânt lui John Mueller, Head of Web Spam de la Google, care a negat numai parțial contribuția pe care o pot aduce directoarele web într-o campanie SEO. Acesta a fost răspunsul specialistului:

Ce poate și ce nu poate aduce o înscriere în directoare web

Ce poate si ce nu poate aduce o inscriere in directoare web

Înainte de a demara o înscriere în directoare web trebuie să-ți setezi așteptări realiste. Este posibil ca acest tip de serviciu să nu-ți aducă mari beneficii, la fel cum se poate întâmpla ca o simplă înscriere într-o colecție de directoare să te ajute să ajungi în primele poziții din Google. De cele mai multe ori însă, eficiența rezultatelor este undeva la mijloc. Răsfoiește aceste idei ca să înțelegi mai bine despre ce e vorba:

Poți demara o campanie de link building cu un buget redus. Înscrierea în directoare web este un prim pas care se face într-o campanie de link building. Spre exemplu, îți faci o listă cu titlurile și descrierile relevante și variate ale site-ului tău, accesezi lista directoarelor web românești de pe PROMOdesk.ro și demarezi înscrierea (dacă ai câteva ore bune sau chiar zeci de ore libere) sau apelezi la un serviciu contra cost, și anume la un pachet profesional care presupune înscrierea manuală a site-ului tău în directoare funcționale prin intermediul unor operatori umani. Dacă alegi a doua variantă, vei avea posibilitatea de a opta ulterior și pentru alte servicii SEO.

Nu poți să-ți depășești concurența într-o nișă competitivă. Înscrierea unui site în directoare web nu va avea întotdeauna rezultate spectaculoase. Am avut cazuri în care anumite site-uri care erau la primul contact cu publicitatea online au reușit să urce pe primele poziții în clasamentul Google pentru cuvintele cheie de interes, însă acest lucru se întâmplă numai în nișele în care concurența este aproape inexistentă și pentru grupurile de cuvinte de tip long tail. Practic, numai site-urile care fac parte din micro nișe și care mizează pe cuvinte cheie foarte specifice și relevante site-ului respectiv pot spera la rezultate de acest gen.

Înscrierea în directoare web îți poate fi de folos o singură dată. Nu are sens să repeți înscrierea în aceleași directoare web, deoarece site-urile nu acceptă înscrieri multiple ale aceluiași domeniu, chiar dacă vei încerca să folosești un subdomeniu, o pagină în adâncime sau o altă categorie. Ceea ce poți face este să apelezi la un serviciu profesionist de înscriere în directoare web, care actualizează constant listele, după 2-3 ani de la înscrierea inițială, în ideea de a beneficia de câteva link-uri suplimentare, provenite din directoarele web românești și străine nou adăugate sau din cele care nu ți-au acceptat înscrierea în primă fază.

Nu poți crește relevanța profilului de linkuri. Deși backlink-urile obținute prin intermediul directoarelor românești și străine nu sunt de cea mai înaltă calitate, acestea vin în ajutorul strategiei SEO în sensul ajută campania de link building să aibă un aspect mai natural. Astfel are loc diversificarea profilului de linkuri, care nu lasă ca legăturile premium provenite din articole sau de la parteneri să iasă prea mult în evidență.

Solicită o ofertă și planifică o campanie de advertoriale (articole plătite) pe site-uri de calitate apelând la colegii noștri!

Ce trebuie să faci înainte de a înscrie site-ul în directoare web?

În primul rând, trebuie să te asiguri că site-ul este funcțional, deoarece anumite directoare verifică în timp real statusul paginilor web. Totodată, nu demara înscrierea câtă vreme site-ul este în construcție sau atâta vreme cât pe site încă există conținut de tip lorem ipsum, pentru că rata de acceptare a site-ului va fi foarte mică.

Algoritmii motoarelor de căutare iau în calcul numeroși factori atunci când evaluează și poziționează fiecare pagină în clasament, fapt pentru care trebuie să ții cont de câteva lucruri:

  1. Site-ul să fie safe și accesibil
  2. Viteza de încărcate – PageSpeed (în special mobile)
  3. Site-ul să fie optimizat pentru dispozitive mobile
  4. Conținutul să fie optimizat și relevant pentru grupurile de cuvinte cheie de interes
  5. Site-ul să ofere User Experience și Content User Experience de calitate
  6. Paginile să fie puse la punct din punct de vedere tehnic (elemente SEO on-page, taguri, meta-tag-uri etc.)

Nu de puține ori se întâmplă ca rezultatele campaniilor de link building să întârzie să apără datorită unor probleme legate de lipsa de optimizare internă a site-ul (SEO on page) sau de alte probleme, însă despre acest subiect vom vorbi în detaliu într-o postare viitoare.

Află mai multe despre procesul de înscriere al unui site în directoare web românești și străine prin PROMOdesk.ro.

Acum e rândul tău să ne spui ce părere ai despre directoarele web (ca resursă de link building). Le-ai folosit în trecut? Te-ar tenta să le incerci pe viitor? Lasă părerea ta printr-un comentariu mai jos.

2 COMENTARII

  1. Inscriam pe vremuri in lista de pe dirpedia.ro, insa n-am mai folosit aceaste tehnica de link building de prin 2013-2014. Interesanta abordarea voastra si in mare are sens. Am cateva site-uri fara pretentii (pensiuni mai mici) si chiar o sa fac un test in perioada urmatoare.

  2. Multa munca intr-o postare pentru un subiect atat de old-school :).
    Nu neg ca ajuta si ca daca sunt bine facute pot duce valoare intr-o anumita proportie insa linkurile de calitate vin din advertoriale si linkuri facute intr-o forma cat mai naturala. Transferul de page rank nu se mai face ca inainte, dureaza mult pana cand un link nou este luat in calcul la adevarata lui putere si efectiv n-as mai avea rabdare sa astept dupa directoarele web. Prefer advertoriale sau Google Ads pentru rezultate rapid.
    Oricum, felicitari pentru material!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.