Variația Textelor Ancoră (Anchor Text) într-o campanie de Link Building

Textele ancoră au o mare importanță în SEO. De multe ori, intuiția nu este suficientă pentru a lua cele mai bune decizii în ceea ce privește strategia de link building. Instrumentele de keyword research sunt de mare folos, însă nu sunt suficiente pentru a depăși concurența.

Este nevoie de mai mult de atât pentru a atinge performanțe deosebite în clasamentul Google…

Un lucru care nu poate să lipsească din această ecuație este experiența.

Și dacă nu o ai, înseamnă că nu ai nici o șansă?

Ei bine, ai varianta de a apela la specialiști sau poți să parcurgi cu atenție acest ghid gratuit pentru a fura ceva meserie.

Cele peste 200 de campanii de link building în care ne-am implicat ne-au învățat câteva lucruri interesante și utile, iar în rândurile ce urmează îți vom pune pe tavă câteva explicații și sfaturi importante, plecând de la definițiile basic și ajungând până la detalii ceva mai avansate.

Înainte de a începe însă, trebuie să mai facem o precizare:

A nu se confunda variația ancorelor cu profilul de linkuri. În acest ghid nu ne vom axa pe autoritatea site-urilor și a paginilor, nu vom vorbi despre atributul rel=”nofollow” și nici despre linkurile de tip sateliți (Tier 1, Tier 2, Tier 3 etc.), ci despre felul în care trebuie făcută distribuția ancorelor în cadrul unei campanii de link building.

Reține! Dacă nu respecți un șablon și nu ai o evidență clară de variație a ancorelor, te poți trezi cu surprize neplăcute la următorul update Google.

Supra-optimizarea rămâne o capcană în care cad destui ‘curajoși’ inconștienți…

Navigare rapidă în articol:

  1. Ce este Textul Ancoră (Anchor Text)?
  2. Procentajul optim al Textelor Ancoră pentru SEO
  3. Exemplu de profil de ancore cu proporție naturală
  4. Sfaturi pentru optimizarea Textelor Ancoră

Ce este Textul Ancoră (Anchor Text)?

Exemplu de text ancoră și formatul în HTML

Textul ancoră este partea văzută și click-uibilă a unui link inserat sub formă de text. Spre exemplu, în această frază am pus un link către pagina de pornire a site-ului PROMOdesk.ro.

Codul din spatele linkului de mai sus arată astfel:

<a href=”https://www.promodesk.ro”>link către pagina de pornire a site-ului PROMOdesk.ro</a>

Motoarele de căutare le acordă textelor ancoră o pondere importantă în stabilirea clasamentelor, întrucât acestea, în mod natural, ar trebui să prezinte relevanță în relația cu pagina de destinație, la fel ca și în exemplul nostru.

În ceea ce privește linkurile interne, ai control total asupra ancorelor pe care le folosești, însă atunci când vine vorba de backlink-uri, dacă articolele nu sunt plasate de către tine, te vei confrunta cu ancorele pe care le folosesc editorii altor site-uri, așa că va trebui să le monitorizezi pentru a ține sub control campania ta de promovare.

Bun, să trecem la lucruri ceva mai interesante…

 

Procentajul optim al Textelor Ancoră pentru SEO

Pentru ca profilul link-urilor tale să arate cât mai natural, conform celor mai cunoscuți specialiști din industrie, precum MOZ, Ahrefs, Neil Patel, Links Management, ar trebui să te ghidezi după următoarele proporții:

Texte Ancoră Naked – 45% dintre ancorele folosite ar trebui să includă domeniul site-ului tău. Acestea este cel mai sigur mod de a crea legături către site-ul tău.

Texte Ancoră Branded – 30% dintre linkuri ar trebui să includă numele afacerii, firmei, persoanei sau al site-ului. Procentul nu mai este valabil în cazurile în care numele afacerii și domeniul site-ului are formă de keyword, ca de exemplu: reparatiifrigidere.ro.

Texte Ancoră Random – 14% dintre backlink-uri ar trebui să fie puse pe cuvinte sau expresii neutre, precum: „aici”, „vezi oferta” sau „află mai multe despre”. Ideea este să nu fie folosite cuvinte cheie.

Texte Ancoră Keyword – Numai 6% dintre link-urile create trebuie să conțină cuvintele cheie selectate, chiar dacă majoritatea celor care se ocupă cu black-hat SEO îi atribuie acestei categorii de ancore cea mai mare pondere. În detaliu, cam asta trebuie să faci pentru a evita penalizările Google:

  • Phrase/Partial Match (keyword-ul principal este cuprins parțial sau total, alături de alte cuvinte) – 2%
  • Long Tail (ancorele lungi, care au de la 5 cuvinte în sus) – 2%
  • Exact Match (link pus pe keyword-ul principal) – 1%
  • LSI (forme de căutări relevante din aceeași nișă) – 1%:

Fără Text Ancoră sau Imagini (5%) – O practică folosită de către mulți specialiști din industrie presupune includerea anumitor linkuri la care efectiv nu se trece nici un text ancoră. La fel se întâmplă și în ceea ce privește linkurile puse pe imagini, cu menținea că aici textul folosit pentru atributul ‘alt’ va fi luat în considerare ca fiind textul ancoră al link-ului. Aceste două tipuri de linkuri se pot realiza într-un procent variabil, însă este indicat să fie folosite în orice campanie de link building.

Ponderile prezentate mai sus sunt dinamice, în sensul că la fiecare update al algoritmului, experții efectuează noi comparații și ajung să descopere alte valori, însă în mare, schema prezentată rămâne valabilă.

 

Exemplu de profil de ancore cu proporție naturală

Exemple de Ancore Naturale

Pentru a construi o strategie de link building fără greșeli, este foarte important să înveți să respecți o schemă naturală (în ochii algoritmilor Google și Bing) de distribuire a ancorelor pe diferite cuvinte cheie și nu numai, plecând evident de la cuvintele cheie de bază.

În cazul exemplului de mai jos, cuvântul cheie este ‘link building’, iar site-ul se adresează proprietarilor de afaceri din România. Iată un exemplu de ancore folosite pentru o astfel de campanie:

1. Exemple Texte Ancoră Keyword

Exemple Exact Match: ‘link building’

Exemple Phrase/Partial Match:

  • ‘oferta de link building’
  • ‘link building în România’
  • ‘link de calitate’
  • ‘link natural’

Exemple Long Tail:

  • ‘serviciu de link building pentru România’
  • ‘link building pentru site-uri din România’
  • ‘servicii de link building de înaltă calitate’
  • ‘link building pentru site-uri românești’
  • ‘servicii de link building România’
  • ‘serviciu românesc de link building’

Exemple LSI:

  • ‘advertoriale online’
  • ‘articole plătite’
  • ‘optimizare SEO’
  • ‘articole SEO’
  • ‘publicitate web’
  • ‘promovare online’
  • ‘directoare de articole’
  • ‘comunicate de presă’
  • ‘linkuri plătite’
  • ‘advertoriale pe bloguri’
  • ‘campanie SEO’

2. Exemple Texte Ancoră Naked

  • ‘www.promodesk.ro oferă servicii de link building’
  • ‘www.promodesk.ro’
  • ‘http://www.promodesk.ro’
  • ‘ofertă de link building pe www.promodesk.ro’
  • ‘link building de calitate www.promodesk.ro’

3. Exemple Texte Ancoră Branded

  • ‘PROMOdesk.ro oferă servicii de link building’
  • ‘link building de înaltă calitate – PROMOdesk’
  • ‘ofertă de link building pe PROMOdesk.ro’
  • ‘promovare online cu ajutorul PROMOdesk’
  • ‘puteți solicita o ofertă direct pe site-ul celor de la PROMOdesk’

4. Exemple Texte Ancoră Random

  • ‘aici’
  • ‘agenția’
  • ‘citește mai departe’
  • ‘află mai multe’
  • ‘specialiști’

Folosind un astfel de șablon vei eficientiza campania și totodată, vei diminua riscul de a primi o penalizare din partea motoarelor de căutare.

Solicită o ofertă și planifică o campanie de advertoriale pe site-uri de calitate apelând la colegii noștri!

 

Sfaturi pentru optimizarea Textelor Ancoră

Până aici am vorbit despre lucruri de bază pe care orice persoană care lucrează în Digital Marketing ar trebui să le cunoască. Dacă ai ajuns până aici, înseamnă că vrei să afli mai multe despre textele ancoră naturale, așa că îți vom furniza câteva sfaturi utile pe care noi le-am realizat lucrând.

Chiar dacă apelezi la ajutorul specialiștilor (și este mai bine să procedezi astfel dacă ai intenții serioase), nu-ți strică să ai ceva cunoștințe în plus despre optimizarea textelor ancoră.

1. Nu irosi ancorele Exact Match pe site-uri fără autoritate

Spre deosebire de site-urile de conținut, site-urile care au scopuri comerciale nu prea reușesc să obțină link-uri în mod natural, fapt pentru care administratorul site-ului deține controlul, în general, asupra ancorelor folosite pe backlink-uri.

Acest avantaj însă trebuie fructificat prin alegerea cu grijă a site-urilor pe care se folosesc ancorele cele mai relevante. Ideal ar fi ca atunci când demarezi o campanie de link building prin advertoriale să folosești acele anchor text relevante (Phrase/Partial Match, Long Tail, Exact Match, LSI) pe site-uri cu autoritate, vechime și notorietate.

Mare atenție însă: nu folosi aceste text links importante în articolele care sunt marcate ca fiind plătite (advertoriale, comunicate de presă sau postări plasate într-o categorie pentru reclame), pentru că nu veți obține efectul scontat. În astfel de situații este mai bine să folosești linkuri de tip Naked URL sau Branded Anchor.

 

2. Începeți orice campanie de link building folosind multe linkuri Naked și Branded

Atunci când vrei să promovezi un site nou sau chiar și unul mai vechi, însă care nu are backlink-uri, îți recomandăm cu tărie să începi orice campanie de link building folosind Naked Links și Branded Anchor Links. De ce? Pentru că atunci când dorești manipularea motoarelor de căutare performante (de ex. Google), trebuie să creezi un profil de linkuri cu aspect cât se poate de natural.

Practic, trebuie să eviți să cumperi articole pe site-uri mari (DA 70) de știri din România, folosind ancore de tip Exact Match, pentru că asta nu este deloc natural.

Pentru început este bine să folosești ancore naturale, de tip Naked URL și Branded Anchors, pe care le poți obține din comunicate de presă, din articole de tip know-how sau chiar din articolele orientate către Brand Awareness, adică cele care fac parte din categorie Online Reputation Management (ex. „Cine este PROMOdesk?”).

Dacă ai un buget redus și nu știi de unde să începi, te poți orienta către înscrieri în ghiduri de firme locale, naționale, internaționale sau directoare web.

 

3. Adaptează ponderea textelor ancoră în funcție de concurența directă

Piața românească SEO și în special cea de link building este foarte diferită de cea globală. Pentru a respecta o schemă de anchor texts ca la carte vei avea nevoie de un buget consistent, fapt pentru care majoritatea celor care fac link building la noi în țară ies din acest tipar.

În ultimii 7 ani am fost implicați în peste 200 de campanii de link building, auditări de profiluri de linkuri, curățare profil de linkuri și disavow, strategii și creare de conținut care să atragă în mod organic linkuri, printre altele și am învățat că pe majoritatea nișelor competitive din România, excluzând câteva site-uri foarte mari, avem de-a face cu ponderi de 20-30% sau chiar mai mult pentru textele ancoră de tip Exact Match.

Din acest motiv, pe lângă faptul că noi le comunicăm acest aspect clienților, suntem oarecum forțați să ne adaptăm pieței. Încercăm de fiecare dată să setăm așteptări realiste, conform bugetului cu care lucrăm, însă nu trecem niciodată de granița sensibilă care ar putea duce către penalizări. Din contră, chiar am refuzat de multe ori să colaborăm cu clienți care solicită practici spammy.

 

4. Folosește atributele ALT și TITLE la link-urile interne

Exemplu de folosire corectă a atributelor ALT și TITLE în WordPress

Folosirea atributului ALT este extrem de răspândită în SEO, însă înțelesul acestuia nu este foarte clar pentru mulți. Și mai mult decât atât, există o confuzie între atributele ALT și TITLE.

Tagul ALT vine de la „Alternative Text” și este folosit de către programele care recită textele de pe site-uri pentru nevăzători. Practic, aici trebuie introdusă o descriere a imaginilor relevante și nu a celor care au pur și simplu rol decorativ.

Totodată, anumite browsere vechi, dar și unele noi, oferă posibilitatea de a nu încărca imaginile pentru a folosi cât mai puțini bytes din motive de optimizare. În aceste cazuri, în locul pozelor va fi afișat textul alternativ.

Atributul TITLE vine cumva în completarea textului alternativ sau a imaginilor. Un exemplu de folosire corectă ar fi când faci o trimitere de tipul acesta: aici, și ar arăta cam așa:

<a href= „https://www.promodesk.ro/contact” title=”Pagina de contact a site-ului PROMOdesk.ro”>aici</a>

Majoritatea navigatoarelor vor afișa un tool tip cu textul din atributul ALT atunci când utilizatorul duce cursorul pe respectivul link, fie că este vorba despre o poză sau despre o ancoră text. De aceea, este bine să le folosești doar pentru imagini și pentru acele texts links neutre, care nu exprimă clar unde se va face trimiterea.

Atenție! Atributele ALT și TITLE trebuie folosite (numai) pentru linkuri interne, adică acolo unde ai control asupra acestui atribut și nu în cazul backlink-urilor.

Solicitându-i administratorului unui site care-ți publică un advertorial să folosească acest atribut, fără ca el să facă acest lucru de regulă, în mod natural, în toate articolele existente, nu ar face altceva decât să trezească suspiciuni și să alerteze algoritmii motorul de căutare.

 

5. Conturează-ți strategia în funcție de punctele tale forte

Dacă investești mai mult decât concurența în SEO și Link Building nu înseamnă neapărat că vei reuși să-i surclasezi. În acest domeniu, totul este dinamic, iar forța de muncă și bugetele trebuie administrate cu cap, pentru că altfel se irosesc.

Vom folosi ca exemplu un magazin de piese auto online pentru a exemplifica o strategie inteligentă. Este clar că cele mai tentante cuvinte cheie vor fi „piese auto”, „piese auto online”, „magazin piese auto online” sau „piese auto volkswagen” și așa mai departe.

Dacă te vei concentra pe aceste grupuri de cuvinte super competitive vei avea șanse mici de reușită pe termen mediu, întrucât vei concura cu giganți ai industriei, adică cu site-uri de anvergură care au investit foarte mult și care, cel mai probabil, au și în prezent bugete enorme pentru promovare.

Mult mai inteligent este să-ți canalizezi resursele pe o micro-nișă în care ai putea avea un avantaj comercial. Spre exemplu, dacă ai avea un furnizor aparte sau un preț de vânzare foarte mic la kituri de ambreiaj pentru mașini VolksWagen și eventual un punct de livrare în București, în sectorul 6, ai putea să mizezi pe ancore în genul „ambreiaje auto volkswagen bucuresti” sau „ambreiaje auto vw bucuresti sector 6”.

O astfel de abordare te-ar pute duce mult mai rapid către rezultate foarte bune, folosind poate doar 5-10% din bugetul pe care ar trebui să-l investești în campania de optimizare pe cuvântul cheie „piese auto online”, campanie care oricum nu ți-ar putea aduce altceva decât rezultate mediocre.

 

6. Folosește instrumente SEO pentru a alege ancorele potrivite

Atunci când alegi ancorele trebuie să te ghidezi fie după instrumente gratuite, precum Google Trends, care îți oferă informații regionale despre căutările de interes:

Exemplu de comparație pe Google Trends

fie după instrumente premium, ca de exemplu Ahrefs, care este unul dintre cele mai bune tool-uri de analiză de backlink-uri (Content Explorer, Keyword Explorer, Audit etc.), fiind folosit și recomandat de către experții SEO din toată lumea:

Admin Overview Dashboard Ahrefs

sau CognitiveSEO, un tool de analizare al backlink-urilor, care are câteva funcții extrem de folositoare, precum „Unnatural Link Detection” – pentru detectarea linkurilor spammy – sau „Keyword Tool & Content Assistant” – care evaluează rata de optimizare a conținutului și posibilitatea acestuia de a se clasa în relație cu paginile concurente:

Keyword Tool de pe CognitiveSEO

Cam atât pentru moment. Ai un punct de plecare pentru a face keyword research pentru text links.

Nu uita să încerci întotdeauna să păstrezi relevanță cât mai mare între link și conținutul paginii de destinație, și în situațiile în care nu știi ce să faci, aplică bunul simț pentru a evita supra-optimizarea.

Ancorele cu potrivire exactă trebuie să fie o raritate în orice campanie de link building…

Nu uita nici de internal links, pentru că acestea sunt foarte importante în ochii oricărui search engine!

Sper că ți-a plăcut ghidul nostru SEO despre variația textelor ancoră pentru a obține un efect cât mai natural. Dacă vrei să lucrezi cu noi te invităm să răsfoiești site-ul nostru sau să ne contactezi folosind pagina de contact.

Dacă ai întrebări, poți lăsa un comentariu folosind formularul de mai jos și vom încerca să-ți răspundem în timp util. Primim și sugestii sau aprecieri 🙂

2 COMENTARII

  1. Care sunt cele mai recomandate anchor text pentru link exchange? Ma refer la scheme de tipul A catre C, C catre B si B catre A, deci nu tehnici neaparat evidente. Ati testat vreodata importanta diacriticelor in textele ancora?

  2. Buna ziua ,

    Am citit cursul publicat in intregime si mi s-a parut interesant.
    Nu am inca un site dar sper sa-l fac intr-o luna – doua.
    Momentan citesc si invat in speranta ca-l voi aduce intr-o faza medie pana sa apelez la specialisti.
    Am cumparat un curs cu 5 module pe care sper sa le si termin.
    In momentul in care stiu ce sa cer, cu siguranta va voi contacta pentru indrumare.

    multumesc mult

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.